• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kronofogden har ringt om ansökan

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
499
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
När man ansöker om skuldsanering, hur noga kollar de ogenom bankkonton då? Kollar de bara saldot, eller går de även igenom alla transaktioner?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hade du haft tre stycken 5-åringar så hade du kanske fått en betalningsplan på ett år eller kanske ett halvår bara;)

Förstår inte varför de med barn ska få åtnjuta fördelen att få en kortare betalningsplan (jo för att barnen hamnar mellan stolarna). Vi som valt att inte skaffa barn av olika anledningar ska vi då straffas med fem års betalningsplan alltid? Det finns anledningar till att man inte vill skaffa barn och då ska man inte behöva straffas med fem års betalningsplan mot ensamstående som kanske får en eller två års betalningsplan för denne har kids.
Måste säga att det du skriver är lågt. Du får en skuldsanering där du är skuldfri om fem år och jag förstår inte hur du kan tänka att du straffas.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Måste säga att det du skriver är lågt. Du får en skuldsanering där du är skuldfri om fem år och jag förstår inte hur du kan tänka att du straffas.

Jag säger inte att jag straffas utan jag säger det att vi som inte valt att skaffa barn av olika anledningar, även vi ska få en betalningsplan på mindre än fem år. Det kan finnas olika anledningar till att man inte valt att skaffa barn (ofrivillig barnlöshet för exempel). Ska man då straffas med fem år sanering mot en person som kan få barn och söker sanering och får två år? Jag tycker det är fel.

Och nej, jag gnäller inte utan jag säger vad jag tycker och tänker. Jag tycker det är fel att bara för att du har barn så ska du få en kortare betalningsplan mot ett sambopar som inte har barn. Detta sambopar kanske också har det tufft och jävligt likt personen som har barn och får en kortare plan på sanering. Det är dit jag vill komma. Man ska inte bli behandlad annorlunda inför en sanering bara för att man har barn. Om så är fallet så kan man då alltså dra på sig flera miljoner i skulder, sätta ungar till världen, söka sanering och betala på två år och sedan är det ur världen. Men om ett par som inte har barn, drar på sig skulder på flera miljoner, dom får istället betala i fem år. Lite skeft tycker jag.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag säger inte att jag straffas utan jag säger det att vi som inte valt att skaffa barn av olika anledningar, även vi ska få en betalningsplan på mindre än fem år. Det kan finnas olika anledningar till att man inte valt att skaffa barn (ofrivillig barnlöshet för exempel). Ska man då straffas med fem år sanering mot en person som kan få barn och söker sanering och får två år? Jag tycker det är fel.

Och nej, jag gnäller inte utan jag säger vad jag tycker och tänker. Jag tycker det är fel att bara för att du har barn så ska du få en kortare betalningsplan mot ett sambopar som inte har barn. Detta sambopar kanske också har det tufft och jävligt likt personen som har barn och får en kortare plan på sanering. Det är dit jag vill komma. Man ska inte bli behandlad annorlunda inför en sanering bara för att man har barn. Om så är fallet så kan man då alltså dra på sig flera miljoner i skulder, sätta ungar till världen, söka sanering och betala på två år och sedan är det ur världen. Men om ett par som inte har barn, drar på sig skulder på flera miljoner, dom får istället betala i fem år. Lite skeft tycker jag.
Jag fick fem år trots hemmaboende barn men jag har inte ens funderat på att vissa får tre osv.
Vi är alla olika.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag fick fem år trots hemmaboende barn men jag har inte ens funderat på att vissa får tre osv.
Vi är alla olika.

Något är det som inte stämmer när det kan se ut som nedan:

En person med tre barn har en miljon i skuld. Betalningsplan på två år.
Ett sambopar utan barn har en miljon i skuld. Betalningsplan på fem år.

Så ska det inte behöva se ut. Det ska istället se ut som nedan:


En person med tre barn har en miljon i skuld. Betalningsplan på fem år.
Ett sambopar utan barn har en miljon i skuld. Betalningsplan på fem år.

Oavsett om du har en, två, tre, fyra, sex eller nitton ungar så ska du ha fem år. Man ska inte få kortare betalningsplan bara för att man har barn.

Men men, slutdiskuterat i detta ämne<3
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Det handlar om att barnen blir drabbad pga att föräldrarna satt sig i ekonomisk knipa. Det är endast ur barnens perspektiv som man får en kortare betalplan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp